Smaackmakers

Workshops VHC Jongens

‘De winst van een Toekomstproof Menukaart’.

Van trend naar praktijk in 2 delen: over ‘bewustwording van duurzaam eten en hoe je de vertaalslag kunt maken naar je medewerkers en gasten’. En over ‘kennis van producten, tips en tools en daadwerkelijk bereiden van gerechten’.

Deze cursus is bedoeld voor klanten van VHC Jongens, maar ook voor horecaondernemers, hun medewerkers en cateraars tot leveranciers – van chef-kok tot keukenbrigade en marketingmedewerkers met een ambitie om te verduurzamen. Wilt u verduurzamen? Maar weet u niet waar te beginnen? Dan zijn deze 2 workshop iets voor u! Steeds meer gasten en organisaties vinden duurzaamheid belangrijk. En ook steeds meer restaurants willen dat zij bij hun leverancier terecht kunnen met verzoeken voor (of vragen rond) duurzame producten.

U leert in een dagdeel wat duurzaam aanbod eigenlijk is, waar duurzaam en gezond samenkomen, wat de voordelen voor u als organisatie kunnen zijn, wat de laatste trends zijn in de wereld van duurzaam voedsel en natuurlijk; hoe u met eenvoudige stappen uw menukaart of aanbod kunt verduurzamen en gasten kan enthousiasmeren.

In deel 2 gaan de handen uit de mouwen, na een korte introductie over duurzaamheid (aan de hand van 10 principes die makkelijk zijn toe te passen in inkoop en bereiding) en een korte duik in de trends en ontwikkelingen in de wereld van voedsel / F&B. We gaan koken met nieuwe, innovatieve producten en ingrediënten. De nadruk ligt op plantaardig. Want juist dáár ligt de toekomst! Bovendien; vaak zijn er nog veel vooroordelen rond plantaardig, is er weinig kennis en weinig inspiratie. Daar brengt deze workshop verandering in. Je gaat zelf aan de slag en zien én proeven hoe lekker duurzaam en plant-based kan zijn!

Bekijk hier het workshopboekje

 

Deel dit artikel

Andere berichten

Overheid ziet winst in duurzame en gezonde catering

Duurzamere facilitaire dienstverlening zorgt voor positieve impact. Maar op welk vlak is nu de meeste winst te behalen, in termen van klimaatimpact én gezondheid? Juist: catering. Tijdens de Circulaire Beurs van de Rijksoverheid op 10 Lees verder

Compass Grop toont lef in haar ambities

Afgelopen jaar heeft Smaackmakers Compass Group mogen adviseren in het formuleren van een visie, missie, doelen en maatregelen om te komen tot plantaardiger cateringaanbod. Ons ideaal. Want het begint bij het neerzetten van een hele Lees verder

Vegan is “Hip” en niet meer Geitenwollen Sokken

Trends in catering 2022: “Plantaardig wordt het nieuwe normaal” Interview met Natascha Kooiman in Nieuwsbrief FACTO van 5 januari 2022: Welke trends op het gebied van (bedrijfs)catering kunnen we voor het komende jaar verwachten?   Met Lees verder