Smaackmakers

Compass Grop toont lef in haar ambities

Afgelopen jaar heeft Smaackmakers Compass Group mogen adviseren in het formuleren van een visie, missie, doelen en maatregelen om te komen tot plantaardiger cateringaanbod. Ons ideaal. Want het begint bij het neerzetten van een hele heldere en concrete missie en visie. Vervolgens moet die landen in de organisatie en zijn kennis en vaardigheden nodig. Ook dat mochten we begeleiden. We gingen dan ook het land door naar talloze locaties uit verschillende branches om personeel, chef- en keukenteams mee te nemen in ‘de eiwittransitie’. En die visie en missie, is er een geworden waarmee Compass zeker tot de koplopers behoort in Nederland!

Met Compass Group zijn we tot een ambitieus doel gekomen: namelijk een verhouding van 80-20% in plantaardig versus dierlijke eiwitten: Ze laten de gasten het plantaardige aanbod als het nieuwe normaal ervaren door ze te verleiden met heerlijke kleurrijke gerechten.

In het traject begonnen we met de juiste mensen in de managementlagen meenemen in de kennis rond duurzaamheid: waarom is de eiwittransitie zo belangrijk en waarom zo Compass Group juist daar op in moeten zetten. Het waren interessante en wederzijds leerzame gesprekken die leidde tot het samen kunnen komen tot een nieuwe Visie.

Om die waar te maken zijn we in 2022 samen met Compass Group gestart met een aantal pilot locaties: een goede implementatie om te zorgen voor gasten die niet anders kunnen dan het aanbod heerlijk vinden! Implementatie gaat van meegeven van kennis en vaardigheden aan de catering teams op locatie (denk aan een kennis-meets-kookworkshop) tot aan de juiste communicatie en indeling in het restaurant tot aan het inspireren en informeren van de diverse groepen van medewerkers van de opdrachtgever. We zijn erg blij dat we aan deze volledige implementatie mogen werken met Compass Group!

 

Deel dit artikel

Andere berichten

Overheid ziet winst in duurzame en gezonde catering

Duurzamere facilitaire dienstverlening zorgt voor positieve impact. Maar op welk vlak is nu de meeste winst te behalen, in termen van klimaatimpact én gezondheid? Juist: catering. Tijdens de Circulaire Beurs van de Rijksoverheid op 10 Lees verder

Vegan is “Hip” en niet meer Geitenwollen Sokken

Trends in catering 2022: “Plantaardig wordt het nieuwe normaal” Interview met Natascha Kooiman in Nieuwsbrief FACTO van 5 januari 2022: Welke trends op het gebied van (bedrijfs)catering kunnen we voor het komende jaar verwachten?   Met Lees verder

Groene en Gezonde keuze Almere 2

een kijkje in de keuken bij Jeffrey van Domino’s. Sinds oktober 2021 loopt de campagne Groene & Gezonde Keuze Almere, waarin de gemeente Almere samen met Greendish, Smaackmakers en horecaondernemers werkt aan het verduurzamen en Lees verder