Smaackmakers

“Sustainable food environment campaign”

Samen met ‘The Planet Calls’ brengen we het belang van een duurzame voedselomgeving en voedselsystemen onder de aandacht bij een breed publiek op Europees niveau. Op basis van de inhoud die wij aanleverden is een campagne met 4 onderdelen gevormd.

  1.  Tijdens onze gast-episode “How can we improve our food system” in de podcast “Rebuilding a More Sustainable World” gaan we het gesprek aan over het belang van verandering naar een duurzame en gezonde voedselomgeving.
  2.  Welke belangrijke voedsellocaties in je leefomgeving om verandering schreeuwen, wordt inzichtelijk gemaakt met het rapport ”10 things that scream for food environment change in your city or town”.
  3. Oproep aan eenieder om zelf een changemaker te worden via een petitie-tool om de noodzaak voor ‘jouw voedselomgeving verduurzamen’ bij de lokale autoriteiten onder de aandacht te brengen.
  4. Een video met de oproep ‘to rethink the way we eat and produce our food’.
Deel dit artikel

Andere berichten

Overheid ziet winst in duurzame en gezonde catering

Duurzamere facilitaire dienstverlening zorgt voor positieve impact. Maar op welk vlak is nu de meeste winst te behalen, in termen van klimaatimpact én gezondheid? Juist: catering. Tijdens de Circulaire Beurs van de Rijksoverheid op 10 Lees verder

Compass Grop toont lef in haar ambities

Afgelopen jaar heeft Smaackmakers Compass Group mogen adviseren in het formuleren van een visie, missie, doelen en maatregelen om te komen tot plantaardiger cateringaanbod. Ons ideaal. Want het begint bij het neerzetten van een hele Lees verder

Vegan is “Hip” en niet meer Geitenwollen Sokken

Trends in catering 2022: “Plantaardig wordt het nieuwe normaal” Interview met Natascha Kooiman in Nieuwsbrief FACTO van 5 januari 2022: Welke trends op het gebied van (bedrijfs)catering kunnen we voor het komende jaar verwachten?   Met Lees verder