Smaackmakers

Springtij 2019

Aan Smaackmakers is gevraagd om tijdens dit driedaags evenement het proces te begeleiden en een voorstel te doen voor de nodige stappen naar een duurzamer voedselaanbod op het eiland, én bij Springtij. Daarnaast is Smaackmakers gevraagd om input te leveren voor de communicatie rond de duurzamere en gezondere catering gedurende de drie dagen en voor de crew voorafgaand aan het Forum.Hiervoor zijn eerder dit jaar al een aantal stappen gezet en zullen we het komende jaar gezamenlijk verder werken aan verdere verduurzaming. Voor dit jaar beginnen we met de duurzamere en gezondere menu’s en verkennen we wat passende communicatie kan zijn om ook naar deelnemers (en crew) over te brengen welke afwegingen zijn gemaakt en waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Het doel van de communicatie is: Mensen bewust laten eten en kennis laten nemen van de afwegingen die aan de maaltijden ten grondslag liggen. Dat moet vervolgens weer voer zijn voor een gesprek aan tafel. En het liefst ook voor actie thuis!

Dit 10-jarig jubileum van Springtij heeft als thema ‘Morgen is al lang begonnen’. Het is de meest prominente en invloedrijke ontmoetingsplaats voor iedereen die zich inzet voor een duurzame toekomst van Nederland. Springtij verenigt mensen die echt een verschil kunnen maken in de duurzame transitie. Zoals visionairen, ontwerpers, financiers, ondernemers, beleidsmakers, wetenschappers en studenten. Zij brengen mensen en kennis samen in een inspirerende omgeving van natuur en cultuur. Op deze manier worden er nieuwe samenwerkingsverbanden en oplossingen gecreëerd om een duurzame toekomst te realiseren.

 

Deel dit artikel

Andere berichten

Overheid ziet winst in duurzame en gezonde catering

Duurzamere facilitaire dienstverlening zorgt voor positieve impact. Maar op welk vlak is nu de meeste winst te behalen, in termen van klimaatimpact én gezondheid? Juist: catering. Tijdens de Circulaire Beurs van de Rijksoverheid op 10 Lees verder

Compass Grop toont lef in haar ambities

Afgelopen jaar heeft Smaackmakers Compass Group mogen adviseren in het formuleren van een visie, missie, doelen en maatregelen om te komen tot plantaardiger cateringaanbod. Ons ideaal. Want het begint bij het neerzetten van een hele Lees verder

Vegan is “Hip” en niet meer Geitenwollen Sokken

Trends in catering 2022: “Plantaardig wordt het nieuwe normaal” Interview met Natascha Kooiman in Nieuwsbrief FACTO van 5 januari 2022: Welke trends op het gebied van (bedrijfs)catering kunnen we voor het komende jaar verwachten?   Met Lees verder