Smaackmakers

Connectie is Key

Opleiding ‘spreken met impact’ bij great Communicators:

Trainer Joni Bais: “Over je publiek heen kijken zodat je niet wordt gevangen door ogen en spontaan alles vergeet wat je wilde zeggen. Nog één keer snel je tekst doorlezen vlak voor je het podium opgaat. Focus op je verhaal: je niet laten afleiden door signalen vanuit het publiek die lijken aan te geven dat ze niet mee zijn.”
Ik in gedachten: check, check, check.
Joni: “Dit zijn dus precies de dingen die je níet moet doen.”
Ik, bijna hardop: WAT?! Shit. En ik de afgelopen jaren mijn best doen om de muren achter de mensen in de zaal bestuderen nadat ik haastig tijdens de aankondiging nog één keer probeer te lezen wat ik (in godsnaam) ook alweer ga vertellen. Zo heb ik het ooit tijdens een crash course spreken geleerd.

Kritische muren
What can I say: Kritisch terugkijkende muren ben ik tot nu toe niet tegen gekomen. Die muren leiden in ieder geval niet af. En een connectie maken met je publiek is toch alleen belangrijk voor de grootse sprekers van deze wereld?
Misschien is dit wel het belangrijkste wat ik heb meegenomen uit de opleiding Spreken met impact van Great Communicators die ik de afgelopen maanden volgde: De connectie met je publiek is de sleutel naar impact maken. Misschien een open deur. Want ja, als ik naar de muur achter mijn date kijk terwijl ik hem vertel dat ik hem toch wel erg leuk vindt, is de kans groot dat hij achterom kijkt en zich afvraagt of hij misschien in de weg zit tussen mij en mijn nieuwe liefde. Lees hier mijn ervaringen in een blog op hun website. 

 

Deel dit artikel

Andere berichten

Overheid ziet winst in duurzame en gezonde catering

Duurzamere facilitaire dienstverlening zorgt voor positieve impact. Maar op welk vlak is nu de meeste winst te behalen, in termen van klimaatimpact én gezondheid? Juist: catering. Tijdens de Circulaire Beurs van de Rijksoverheid op 10 Lees verder

Compass Grop toont lef in haar ambities

Afgelopen jaar heeft Smaackmakers Compass Group mogen adviseren in het formuleren van een visie, missie, doelen en maatregelen om te komen tot plantaardiger cateringaanbod. Ons ideaal. Want het begint bij het neerzetten van een hele Lees verder

Vegan is “Hip” en niet meer Geitenwollen Sokken

Trends in catering 2022: “Plantaardig wordt het nieuwe normaal” Interview met Natascha Kooiman in Nieuwsbrief FACTO van 5 januari 2022: Welke trends op het gebied van (bedrijfs)catering kunnen we voor het komende jaar verwachten?   Met Lees verder